Spørgsmål:
Når min kæreste spermer i mig, hvad skal jeg så gøre, fordi lige så snart han tager tisemanden ud, så fosser det bare ud med sperm, så ind til vide har vi taget toilet papir, får at det ligsom ikke er ud over det hele i sengen, men her på det sidste kan jeg bare mærke, at området omkring skeden, er meget ømt når jeg tørre spermen væk, med toilet papir og lidt tid efter kommer der jo også bare mere ud, så hvad er ‘normalt’ at men gør når man får sperm i skeden?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det er et godt spørgsmål. Du beskriver en situation, som rigtig mange heteroseksuelle kvinder kender til. Der er mange forskellige måder at håndtere sæd i skeden og samtidigt er der ikke noget, som er helt genialt. Det er almindeligt at opleve, at der ”drypper” lidt sæd ud af skeden i timerne efter sex i skeden. Mange bruger toiletpapir ligesom jer. Man kan også bruge et stykke stof, eksempelvis: Vaskeklude, viskestykker, tøj som alligevel skal vaskes.
Det kan være at nogle af dine venner har gode råd og idéer til, hvordan de håndtere at have sæd i skeden? For nogle hjælper det at hoppe lidt. For andre kan de nogle gange ”skubbe” det lidt ud af skeden, når de går på toilettet efter sex. Hvis du er meget træt af at have sæd i skeden, kan I bruge et kondom eller din kæreste kan få sin udløsning et andet sted end i din skede. Du kan også bruge et trusseindlæg efter sex, så sæden ikke gør dine underbukser våde.
Med hensyn til ømheden, er det almindeligt at mærke lidt ømhed i slimhinderne efter sex. Det er ofte en kombination af at gnubbe op af en andens slimhinder i et varmt og fugtigt miljø, som kan give noget irritation. At tørre med toiletpapir kan bidrage til ømheden. I dette tilfælde, kan I bruge noget blødere toiletpapir eller noget stof til at tørre sæden væk. Du kan også ligge på et håndklæde og lade sæden sive ud af dig.
Vi håber at dette er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien