Spørgsmål:
Hvis man aldrig har haft sex før, men man bruger et helt nyt sexlegetøj som aldrig er brugt kan man så få alverdens sygdomme som HIV,klamydia og videre. Jeg rengøre det selvfølgelig efter brug men alligevel. Det er en pocket pussy som der er tale om.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Når du køber et nyt stykke sexlegetøj er der ingen risiko for at du kan blive smittet med sexsygdomme ved at bruge det. Hvis du deler dit sexlegetøj med andre er det vigtigt at være obs på, at man ikke skal bruge det lige efter en anden har brugt det, uden det er blevet rengjort, da der her godt vil kunne være en lille risiko for at blive smittet med en sexsygdom, hvis den person man deler sexlegetøjet har en.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med os - vi har åbent på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er : 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien