Spørgsmål:
Min kæreste er rigtig sød og hensynsfuld og han er virkelig flink til at slikke mig når vi er sammen. Men han går altid uden om røven og det er jeg lidt ked af. Er det fordi drenge tænker det bare har noget med toiletbesøg at gøre og så måske er klamt? Kan jeg være bekendt at bede ham om det eller vil han tænke jeg er klam? Jeg vil jo ikke gå over hans grænser men vil på den anden side så gerne. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:
Hejsa
Tak for din henvendelse.
Det lyder som om at du er i et rigtigt dejligt forhold med din kæreste, og i virker begge til at være hensynsfulde over for hinanden. Du skriver, at du ikke har lyst til at gå over hans grænser. Det er et godt udgangspunkt, fordi det viser at du er opmærksom på at vi mennesker har forskellige grænser. Det er ikke sikkert, at han har lyst til at slikke dig omkring røven, men omvendt kan det også være, at han har ventet på, at du giver ham lov til at udforske det område nærmere. Vi har alle forskellige lyster – og de kan stikke i alle retninger. Nogen tænder på sexlegetøj eller rollespil, mens andre er er til berøring eller til samleje i skeden eller endetarmen. Desværre kan vi mennesker ikke tankelæse. Så den eneste måde vi kan kende til hinandens lyster er ved at italsætte dem. Derfor er kommunikation virkelig vigtigt i et intimt forhold, især hvis man gerne vil have afprøvet nogle nye ting - for som du selv er inde på, vi har forskellige grænser, og der skal 2 til tango, dvs. vi skal begge have lyst til at prøve det samme.
Løsningen er at snakke med din søde kæreste. Måske er der flere fantasier du også gerne vil afprøve med ham, og omvendt kan du spørge ham, hvad han har lyst til, at i skal prøve sammen? Røven er en erogen zone, og her kan man opnå meget nydelse, ikke blot hos dig, men også hos ham. Det lyder som om, at i begge virkelig har lyst til at gøre det godt for den anden. Måske skal i også have snakket om hvordan i begge er trygge i at afprøve det at blive slikket analt. Hvis man dyrker analsex, skal man være indstillet på, at det er et sted hvor afføring, kan dukke op. Det er sådan det er. Mange vil derfor have det godt med at være ren (have douchet) være nyvasket, eller have været på toilettet inden. Nogen foretrækker også at bruge kondom eller slikkelap. Man kan også bruge glidecreme m. smag, der for nogle kan gøre oplevelsen lidt mere behagelig.
Obs. Hygiejne er specielt vigtig for en med en skede, da bakterierne fra analsex kan medføre blære - eller underlivsbetændelse, hvis man er uheldig. Så at tage en skyller eller vaske sig mellem analsex og andet, er en rigtig god idé. Dvs. hvis han lige har slikket dig analt, og ønsker derefter at slikke dig i skeden, så anbefales det lige, at man vasker sin tung/mund inden.
Vi håber, at det var svar til dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Bh fra Sexlinien, xx22