Spørgsmål:
Behøver en kvinde på næsten 80 år glidecreme? Kan jeg varme hende op? Uden glidecreme? Jeg varmer hende op men hun bliver kun lidt fugtig i skeden. Varmer hende for lidt op.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Mange kvinder kommer i overgangsalderen omkring 45 – 55 års alderen. I denne periode vil kvindens æggestokke stoppe med at producere østrogen og progestrogen. En eftervirkning af at kroppen producerer mindre grad af østrogen er, at mange får tyndere slimhinder og får de brug for ekstra fugtighed under sex. Derudover vil mange kvinder også have det sværere ved at blive våde under sex, og derfor er glidecreme altid et godt redskab.
At hun ikke er våd eller at I har brug for glidecreme under samleje, har nødvendigvis ikke noget at gøre med, at du ikke ”varmer hende nok op”. Men hvis du er i tvivl, kan du altid spørge, om hun nyder jeres samleje eller om hun har brug for andet.
Med venlig hilsen
Sexlinien