Spørgsmål:
Jeg føler jeg er slem til at røre ved mig selv når jeg er intim med nogen. Det er noget jeg gør helt ubevist. Jeg har jo mest været sammen med drenge men også et par piger og der var det det samme. Der er altid lige et eller andet sted på mig selv jeg trænger til at røre, altså jo mest de følsomme steder. Det er jo ikke fordi mine partnere ikke gør det godt nok, for det gør de, jeg kan bare ikke la vær. Ved godt det er en dum vane. Der er aldrig nogen der har sagt noget men jeg ved jo ikke hvad de tænker. Om de er bange for de ikke gør det godt nok eller de syns jeg er underlig. For jeg gider ikke være underlig. Når jeg er gjort færdig tænker jeg altid at næste gang vil jeg altså ikke røre mig selv men jeg gør det så aligevel. Bør jeg vende mig af med det eller er det okay almindligt? Altså jeg rør jo også min partner meget, men altså også lidt mig selv. Hvad tænker i?

Svar:
Hej med dig
Det er absolut ikke en dårlig vane at røre ved dig selv under sex. Tværtimod kan det være en rigtig god vane. Din partner ved aldrig præcis, hvad der føles bedst for dig, og det vil de heller aldrig gøre, da det er dig, der kan mærke din egen krop. Desuden kan lysten ændre sig over tid. Så der er ingen mennesker som kan vide, hvad der føles godt for dig.
Dine partnere har måske ikke lagt mærke til, at du rører ved dig selv, eller de kan synes, det er dejligt, at du gør det. Mange synes faktisk, det er tiltrækkende. Hvis du er usikker på, hvad dine partnere tænker om det, kan du altid tage emnet op. Du kan for eksempel sige, at du godt kan lide at røre ved dig selv og spørge, hvad de synes om det.
Kommunikation forbedrer altid sex, og det kan være både verbal og non-verbal. Hvis du foretrækker, at din partner rører dig bestemte steder, kan du bede dem om det eller tage deres hånd og guide dem. Ellers er det også være dejligt, at du selv rører ved dig selv.
Vi håber du kunne bruge svaret til noget
Ellers er du altid velkommen til at chatte med os eller ringe på 70 20 22 66
Vi har åbent mellem 15-19 alle hverdage.
Mvh Sexlinien