Spørgsmål:
Hej. Min kæreste og jeg er seksuelt aktive, og vi har hjemme hos mig brugt et håndklæde som underlægning, så det ikke ender ud over sengen. Jeg vasker det regelmæssigt, men ellers gemmer jeg det under min seng. Her kommer problemet så. I dag opdagede jeg at håndklædet er væk. Jeg mistænker at min mor har fundet det og taget det, for at vaske det. Jeg er bange for, at hun ved hvad der har foregået, og føler mig ret pinligt berørt, men tør ikke at konfrontere hende. Tror i hun ved det?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Din mor behøver ikke nødvendigvis at vide, hvad du bruger håndklædet til. Måske har hun bare set et håndklæde under sengen og tænkt, at det skulle vaskes, uden at spekulere mere over det.
Det kan også være, at din mor allerede har en idé om, at du er seksuelt aktiv, især hvis du har en kæreste og I er sammen hjemme. Selvom det kan føles pinligt, er det vigtigt at huske, at det er helt naturligt at have lyst til sex, og de fleste mennesker har sex på et tidspunkt i deres liv.
Vi håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.