Spørgsmål:
Min kæreste og jeg er lang distance, så når vi er sammen er det vigtigt for os at udtrykke os for hinanden at vi elsker hinanden rigtigt højt, som gør at vi dyrker meget sex. Selvfølgelig har det også noget med hormonerne at gøre, og lysten. Vi er for det meste sammen i weekenden, hvor vi dyrker meget sex, fordi vi gemmer os selv til hinanden, så vi er meget liderlige og klar på hinanden. Jeg er på p-piller, og vi har kondomer, men bruger dem ikke, da det er rarest at føle hinanden helt. Jeg er selv blevet testet for det hele, men det er han ikke. Dog virker det ikke til at han havde noget, for det eneste jeg har haft imens vi har været kærester, er svamp, som gik hurtigt væk igen. (2 gange) Problemet er dog, at han lige så stille begyndte at få sår. Det ligner lidt sådan nogle små hudafskrabninger, men så alligevel ikke. Det er lidt svært at forklare, men ser sådan rødligt ud og har en tør følelse når man rører ved sårene. I dag er der sket det at hans forhud er blevet virkelig stram, så han ikke kan tage forhuden tilbage og ned omkring hans hoved. (Der har ikke været nogen problemer med det før, og han siger at det ikke kan lade sig gøre at han har forhudsforsnævring, da han har øvet sig som barn i at trække forhuden tilbage, og jeg ved han er god til at vaske sig) Tidligere i dag sagde han at når han trækker forhuden ned, presser det omkring hans hoved, og gør ondt. Han tror det er de små sår som jeg har nævnt, men jeg synes det lyder lidt mere seriøst. Han siger også at sårene niver når han trækker forhuden ned, og for ikke så lidt tid siden, viste han mig hvordan den så ud, og det så ikke særlig godt ud. Hans forhud så helt tør og revnet ud oppe af ved hovedet, og han sagde også at det skællede lidt. Som om han kunne pille huden af. Jeg ved virkelig ikke hvad det er, fordi Google er ingen stor hjælp og jeg synes ikke jeg kan finde andre med det samme problem. Det skal også lige siges at i lørdags, ville vi prøve at købe glidecreme (vandbaseret) da vi ville prøve anal, fordi jeg var på min menstruation. Vi brugte kondom og prøvede langsomt og vi kælede også meget for hinanden. Vi fulgte alle trinene, men det virker jo aldrig i første omgang. Men så ville jeg prøve at få ham til at komme imens jeg havde glidecreme i håb om at det kunne føles lidt som mig. Jeg ved ikke om han kunne have fået en allergisk reaktion til glidecremen? Og vi kunne ikke lade være med at have sex om søndagen - uden kondom. På min menstruation. Det har vi altså gjordt nogle gange nu uden problemer. (Glidecremen var første gang) Undskyld for den lange besked. Jeg håber i vil hjælpe os alligevel. Tak på forhånd!

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det er dejligt at høre at dig og din kæreste er glade for hinanden og udviser stor omsorg og kærlighed til hinanden.
Ift. din kærestes nyopståede problem med smerte og svie ved penis og penishovedet er det selvfølgelig svært for os at sige præcis, hvad det kan være. Ud fra hvad du skriver lyder det godt til at kunne skyldes enten en forhudsforsnævring (på trods af din kæreste har gjort sit forarbejde, da kroppen udvikler sig og det sagtens kan ske alligevel) eller en form for eksem eller allergisk reaktion, som du også selv beskriver.
Uanset vil vi anbefale din kæreste, at han tager til lægen, så lægen kan lave en faglig vurdering på, hvad det er. Det er ikke meningen, man skal gå rundt med svie, smerte og rødme på penis eller andet.
Vi håber det gav dig/jer svar på spørgsmålet. Ellers er du/I altid velkomne til at skrive ind igen eller gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage fra 15-19.
Mvh, Sexlinien xx20
Pige/Kvinde på _ år