Spørgsmål:
Hejsa. Jeg har haft samleje med min kæreste hvor min penisstreng har fået en rift. Jeg kunne egentlig ik mærke noget da det skete og opdagede der først da der kom en helt masse blod. Den er revnet helt fra toppen af hovede og fået en rift som et V. Har læst om at det heler efter et par uger men syntes bare ikke at det ligner det kan hele som riften ser ud. Der er en lille del af strengen som stadig sidder fast på hovedet hvor noget af strengen sidder på forhuden. Vil gerne vide om der er brug for at jeg skal have et kig forbi min læge eller om det bare heler af sig selv?

Svar:
Hej med dig. Tak for dit spørgsmål.
Hvis penisstrengen brister eller revner anbefales det at skylle den dagligt (så den er ren) og holdes i ro (så meget du kan) i to uger, så den kan hele og vokse sammen igen. Det plejer som regel at hele af sig selv indenfor et par uger. Men du kan altid ringe til din læge, hvis du oplever, at det ikke heler eller hvis der opstår smerter/gener.
Vi håber det har været svar på dit spørgsmål. Du er også meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 på alle hverdage mellem 15 og 19. Så giver vi meget gerne yderligere rådgivning, hvis du har lyst eller brug for det.
Hilsen Sexlinien
Dreng/Mand på _ år