Spørgsmål:
Hej er en dreng på 15 Min pik ser anderledes ud end alle andres da mit pik hul er en flænge ad en art den sider på bagsiden og ikke i midt på toppen som på alle andre og jeg får meget meget lidt sperm ud som er gennemsigtigt

Svar:
Hej! Grunden til at din pik ser anderledes ud, er nok at du har en tilstand, der kaldes for hypospadi. Det betyder, at når pikken dannes i fostertilstanden, så ender urinrøret med at munde ud længere nede ad pikskaftet og ikke på penishovedet. Dine forældre skulle måske have snakket lidt med dig om det, så du var klar over det, men du kan også prøve at spørge dem. Du kan også læse mere om det her på Sundhed.dk
Mængden af sperm har ikke noget med urinrøret at gøre, så det er ikke grunden til, hvordan din sperm ser ud eller hvor meget, der kommer ud. Når man først begynder at sperme, kan mængden godt være lille og spermen mere klar. Efter den første gang, man spermer, går der et stykke tid og derefter begynder de fleste drenge at have en lidt større mængde sperm, når de får udløsning.
Hos en gennemsnitlig dreng/mand er mængden af sperm typisk et sted mellem en teskefuld og en spiseskefuld, når han har udløsning. Men mængden af sperm og spermens udseende (farve og konsistens) kan både variere efter, hvor ophidset man er, når man kommer, hvad man har spist og drukket og hvor lang tid der er gået siden, man sidst havde udløsning.
Mange drenge får en urealistisk opfattelse af, hvor stor mængde sperm, der kommer normalt, fordi de typisk ser andre mænd sperme i porno, hvor spermen er uægte ligesom teaterblod ikke er ægte blod. Eller fordi pornomodellen er udvalgt, fordi han er en der kan sperme mere end gennemsnittet af mænd. Prøv evt. at læse lidt her på vores underside om sperm.
Har du flere spørgsmål, kan du skrive til os igen i brevkassen. Du kan også ringe til os eller chatte med os, når rådgivningen er åben mellem kl. 15-19 på hverdage.
Hilsen Sexlinien, XX7.
Dreng/Mand på _ år