Spørgsmål:
Hej Sexlinien, Har engang for nogle år siden prøvet at døje med nakkeost, det fik jeg dog afhjulpet af bedre hygiejne og har forsat den hygiejne. Der er dog nu opstået noget igen. Det begyndte efter at jeg havde været intim med en kvinde efter en bytur, og er derfor i tvivl om det "bare" er nakkeost eller om det kunne være noget jeg har fået via hende. Har været nede og blive testet hos en læge for klamydia og lign, hvor den viste negativ, heldigvis. Er dog bare i tvivl om det er en ny omgang nakkeost, som bare tager lang tid at slippe væk med eller om det kunne være noget svamp eller noget helt andet. Har prøvet at ændre vaske rutiner, både fra én gang om dagen til lidt mindre, med intime sæbe, uden intime sæbe.. Det generere mig ,da jeg er begyndt at ses med en kvinde fast nu, vil helst ikke byde hende på sådan en omgang. Læge er sidste løsning efter en forfærdelig vatpind oplevelse. Hjælp søges

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det lyder som om, det enten kan skyldes nakkeost eller svamp, men for at være helt sikkert på hvad det skyldes vil vi anbefale dig at kontake din læge. Svamp kan smitte fra en skede ved sex. Symptomerne på dette er rødt plettet udslet på penis og forhuden. Er det noget, du også har? Lægen tjekker det ved at kigge på det berørte område. Du skal således ikke testes med vatpind. Svamp er desuden let at behandle, hvilket sker gennem en creme fra apoteket.
I mellemtiden kan du bruge kondom, hvis du har sex med den kvinde, du dater nu.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte os igen på chat, brevkasse eller telefon: 70 20 22 66. vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien