Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg er en fyr på 22 år som gerne vil prøve at eksperimentere med sounding massage urinrøres-massage for første gang i mit liv. Jeg har nogle spørgsmål til jer om det. 1. Hvordan gør man det fra start. 2. Hvad skal man bruge af udstyr/sexlegetøj. 3. Hvad er jeres råd til mig om det og er det farligt. Mvh mand som er 22 år.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål! Det lyder spændende, at du gerne vil eksperimentere med urinrørs stimulering. Der er en masse forskellige metoder og teknikker man kan bruge, som vi desværre ikke har den rette viden til at gå inde i. Men vi kan give dig nogle vigtige overordnede råd. Man skal nemlig have en del respekt for urinrøret og gå forsigtigt frem. Det vigtigste er, at man er meget opmærksom på hygiejne. Konkret betyder det, at det man stikker op, skal være sterilt, og at det skal være noget, som er beregnet til formålet. Derudover skal man have rene hænder og gerne også benytte engangshandsker. Inden man stikker noget op, skal man vaske penis med intimsæbe, så den er ren – især omkring urinrøret. Alt ovenstående er for at mindske risikoen for, at der kommer bakterier op i blæren og give infektion. Derudover er det vigtigt, at man bruger steril glidecreme, og at man ikke presser noget op. Det skal glide af sig selv, så man ikke gør skade på urinrøret eller de nerver, kar og muskler, som ligger rundt om. Du spørger, om det er farligt, og det er det slet ikke – så længe man gør det korrekt og med god hygiejne. Det kan måske også være rart for dig at vide, at hvis du stikker et kateter op, som når hele vejen op i blæren, så vil blæren tømmes og der vil derfor løbe urin ud igennem kateteret. Derfor kan det være en god ide at tisse af inden, og eventuelt ligge på et håndklæde eller andet underlag, som er egnet til, at der kommer noget tis på. Vi vil anbefale, at du selv læser op på det, så du føler dig tryg og forberedt, inden du går i gang. Vær opmærksom på, hvilke hjemmesider, du får din information fra. Derudover vil vi også understrege, at (porno)film ikke giver et realistisk billede af urinvejsstimulering, da der ofte er klippet en masse af de essentielle hygiejnesteps fra og brugt nogle effekter, som gør det usammenligneligt med virkeligheden. Held og lykke med det, vi håber, at du får en god oplevelse :)
Hvis du har uddybende spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive herind igen på chatten, eller ringe til os på tlf. 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Med venlig hilsen
Sexlinjen XX131