Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 15 år. Mit pikhoved er meget tørt, især efter jeg har onaneret hvor jeg får en slags rosinhud på pikhovedet der dog går væk nogle timer efter jeg har onaneret. Få gange om måneden er min forhud også svær at trække tilbage og kan godt svie lidt, men det går over efter nogle dage. Er det normalt, eller hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Rosinhuden, efter du har onaneret, lyder meget almindelig. Pikkens hud strækker sig, når den bliver stiv. Så det giver god mening, at den lige skal rette sig ud, når pikken bliver slap igen. Det lyder godt at det går over, når du har haft lidt svie med at rulle forhuden tilbage. Din forhud vokser også i puberteten, så det kommer højest sandsynligt til at gå over med alderen. Men, hvis du synes det bliver svært at kunne onanere eller vaske dig bag forhuden, når du er i bad, så kan du gå til din læge og bede om hjælp med hormoncreme. Det kan hjælpe forhuden med at vokse ud. Du er 15 år, så du kan selv booke tid og tage afsted til din egen læge, hvis du vil. Men det lyder almindeligt, det du fortæller.
Du kan se mere om forhuden inde på Sexlinien.dk ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen SexlinienXX109