Spørgsmål:
Kære Sexliniens Brevkasse. Jeg havde sex med en pige vaginalt, men så tager hun min pik og vil føre ind i sig selv analt. Jeg spørger hende hvad hun laver, og hun fortæller at hun vil have anal. Jeg har ikke givet samtykke til anal og beder hende stoppe. Hun stopper. Var det et voldtægtsforsøg hun lavede?

Svar:
Hej og rigtig mange tak for dit spørgsmål!
Først og fremmest er det rigtig godt at du er opmærksom på dine grænser, og den lovgivning, der netop er lavet for at færre mennesker skal blive udsat for overgreb, og flere mennesker skal turde anmelde det.
Uanset det juridiske aspekt, så gør det ikke din oplevelse mindre reel. .  Rent juridisk, ud fra det du fortæller os her i brevkassen, vil det dog være vanskeligt at finde belæg for et voldtægtsforsøg. Kvinden svarer og stopper så derefter, da du spørger hvad hun foretager sig. Så det kan ikke kategoriseres som et voldtægtsforsøg - det havde nærmere kunne kategoriseres som et forsøg, hvis du havde sagt hun skulle stoppe, eller du med dit kropssprog tydelig har vist at du synes det er ubehageligt, eller at du ikke har været helt ved din fulde fem - at du har været meget fuld måske, eller og hun så stadig blev ved at holde fast på din penis, og forsøge at indføre den.
Det kan være svært at rådgive om dette emne her i brevkassen, da vi ikke får så mange detaljer om forløbet, og heller ikke får hørt så mange af dine tanker og følelser omkring det. Hvis du har mod på det, er du meget velkommen til  ringe direkte herind, eller skrive med os på chatten. Så har vi bedre mulighed for at stille dig flere uddybbende spørgsmål -og omvendt, og på den måde bedre give dig råd og vejledning. Vi har åbent på alle hverdage ml. kl 15-19.
Telefonnummeret er 70 20 22 66
De bedste hilsner Sexlinien