Spørgsmål:
Jeg er pædofil og føler mig forurettet af loven. Jeg kan ikke finde et seksuelt outlet for mine behov. Jeg vidst jeg var pædofil siden børnehaven og har siden jeg 8 år gamle efter børneporno. Hvorfor Bør jeg ikke tage mit eget liv er siden mine omgivelser er fjendtlig mod min seksuel lyst? Ingen ved jeg er pædofil og mine forældre tror ikke på mig for di jeg ikke har rørt et barn.... på nær min kusine(det ved de ikke).

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål,
Det er et meget alvorligt emne du bringer på banen, så først og fremmest vil vi gøre dig opmærksomme på, at dette måske ikke er det rette format i forhold til at hjælpe dig ordentligt.
Først og fremmest: NEJ, du bør ikke tage dit eget liv. Det er aldrig nogensinde løsningen. Du kan få hjælp, og du kan ændre dig, og dit liv kan blive bedre!  Det er sandt at der findes rigtig mange mennesker der ikke vil eller kan tolerere mennesker med pædofile tanker. Der er dog ved at ske en udvikling, hvor pædofile danskere i højere grad kan blive hørt, og få hjælp til ikke at begå overgreb. For det er derfor at loven er til. Fordi børn ikke kan sige fra overfor en voksen, fordi børn ikke altid kan vurdere konsekvenserne af en situation, fordi at et overgreb mod et barn, kan ødelægge barndommen og sætte dybe dybe tragiske aftryk i voksenlivet. Derfor er det nødvendigt og vigtigt med den lov. Vi bliver bekymret over, at du føler dig forudrettet af loven, for det betyder måske, at du rent faktisk har overvejelser eller planer om at begå overgreb mod et barn. Hvis du har rørt din kusine, har du jo allerede begået et overgreb, og for alt i verden skal du aldrig begå flere. Der er hjælp at hente! Hos den gratis rådgivning Bryd Cirklen kan du få professionel og anonym telefonisk rådgivning. Her er et link til hjemmesiden med tilhørende telefonnummer: Bryd Cirklen . Du har også mulighed for at få samtaler hos sexologisk klinik.
Vi er i tvivl, om du faktisk giver udtryk for selvmordstanker, og derfor henviser vi dig videre til Livslinien som er en landsdækkende telefonrådgivning for mennesker med selvmordstanker. Husk at du altid skal kontakte psykiatrisk akutmodtagelse i din region, hvis du har planer om selvmord, eller meget akutte selvmordstanker. Livsliniens telefonnummer er : 70 20 12 01
Vi håber at du kan bruge vores svar. Ellers er du meget velkommen til at skrive igen, eller kontakte vores telefon eller chatrådgivning på alle hverdage ml. 15 og 19, på telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien