Spørgsmål:
Jeg vil meget gerne have noget hjælp, da jeg som barn og ung var udsat for seksuelt overgreb og vold, men ved ikke hvor jeg skal henvende mig, jeg er ved at gå fuldstændig til nu. Venligst (navn slettet af Sexlinien).

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Vi vil gerne rose dig for, at du tager din trivsel alvorligt og skriver til os for hjælp. Seksuelle overgreb og vold kan føre til stor mistrivsel, og det er nødvendigt at du får hjælp til at håndtere det, du har været udsat for. Der findes offentlige centre du kan kontakte. Afhængigt af hvor du bor, hedder de center for seksuelle overgreb, eller center for voldtægt, men de kan det samme. Du kan finde dit nærmeste center her.  Personalet er uddannet i at tage sig af mennesker der har været udsat for seksuelle overgreb og  de kan hjælpe dig godt videre.
Du kan også kontakte offerrådgivningen og du kan læse mere om seksuelle overgreb på vores emneside.
Du kan også altid tage til egen læge ved psykisk mistrivsel.
Vi håber meget at dette kan hjælpe dig videre!
Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på telefon 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinjen