Spørgsmål:
Hvad ville der ske hvis jeg tog en Viagra. min pik fejler ikke noget og virker helt normalt men gad vildt godt prøve en viagra

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Vi vil gerne dele svaret op i 2 dele. Den del, der beskriver hvad der ville ske hvis du tog en viagra, og så en del med nogle tanker vi har om hvorvidt det er en god ide.
Viagra virker ved at udvide blodkarrene ved og i penis, og på den måde øge tilførslen af blod til penis, så den bliver stiv. Den bliver dog ikke bare stiv sådan uden videre. Man skal stadig være seksuelt opstemt, før hele mekanismen sætter ind. Så hvis du tog en viagra, og ikke blev opstemt, ville der nok ikke ske så meget.
Hvis du bliver opstemt derimod, ville du nok opleve at få en rejsning, der er mere insisterende end normalt. Penis kan blive meget hård og den kan forblive hård i op til flere timer. Hvis det sker, kan det være ret ubehageligt. Det er ikke altid det sker, men det kan ske. Medicinen er jo lavet til folk, hvor blodgennemstrømningen ikke virker normalt, og man kan ved at booste systemet prøve at få den til at virke normalt igen. Derfor er det mere sandsynligt at penis bliver ”unormalt” stiv, hvis der ikke er noget galt med den i forvejen.
Når alt det er sagt, så synes vi altså ikke, at der en god ide for dig at tage viagra. Vi kan virkelig godt forstå, at det er spændende, og at tanken om at ens penis kan blive endnu mere hård og forblive hård i lang tid er tiltalende. Men der er bare nogle grunde til, at det nok er smartere at lade være.
Først og fremmest er viagra receptpligtig medicin i Danmark – så der er en læge der skal give dig lov, før du kan få medicinen efter bogen. Og eftersom der ikke er noget galt med din penis tror vi det bliver svært. Der er nogle udenlandske sider der sælger den slags medicin på nettet, men det er dyrt, og man kan ikke være sikker på at få en rigtig dosis, når der ikke er en læge der har udregnet hvor meget lige præcis du ville skulle have.
Der er ikke meget voldsomme normale bivirkninger af viagra ud over hovedpine. Men hvis man er en af de uheldige hvor rejsningen ikke vil lægge sig igen, så kan det være rigtig ubehageligt. Hvis man tager for meget, kan det også gå hen og blive farligt. Penis er slet ikke lavet til at skulle være stiv i så lang tid, så det kan gøre ondt og kan kræve en læge.
En helt anden ulempe kan være, at hvis kroppen vænner sig til at få noget medicin, kan den indstille sin balance efter det. På den måde kan man opleve at det lige pludselig kan blive svært at få rejsning uden at tage viagra, og det er heller ikke særlig sjovt.
Så for at opsummere. Viagra er ikke farlig medicin. Der er rigtig mange, der har rejsningsproblemer, der har rigtig meget glæde af det. Du ville heller ikke være den første, der tog en pille uden at have den på recept overhovedet. Men vi vil altså ikke anbefale dig det. Generelt er det en dårlig ide, at tage medicin som man ikke har behov for, eller får det bedre af. Og der kan være sundhedsrisiko forbundet med at tage medicin, hvor den rigtige dosis ikke er blevet udregnet til dig.
Det er helt okay at være nysgerrig – det kan vi virkelig godt forstå. Så vi er bare rigtig glade for at du har skrevet herind for at høre lidt nærmere om det, inden du kastede dig ud i det.  Vi synes derfor bare, at du skal nyde at have en penis, der virker præcis som den skal.
Du er også altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage 15-19
Mvh Sexlinien xx21
Dreng/Mand på _ år