Spørgsmål:
Hej, jeg føler at jeg er den enste pige i mit liv der onanere. Begynde sårn ca da jeg var 9-10 år gammel. Tør ikke at snakke om disse ting eller bare hvis det bliver nævnt bliver jeg rød i hovedet i frygt om at blive afsløret. Ved ik loge hvor jeg skal hen med det her men vil bare have nogen der kan relatere på nogen måde.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi kan love dig for at du langt fra er den eneste i dit liv der onanere! Men mange mennesker taler ikke særlig meget om det, enten fordi de synes det er meget privat og intimt, eller fordi de måske er flove over det, eller lige frem skammer sig. Flere både piger og drenge begynder at onanere når de er 9-10 år, nogen før, og nogen efter. Mange begynder også at onanere, før de overhoved ved hvad det er, de mærker bare at noget føles rigtig dejligt mellem benene. Det er alt sammen helt normalt, og stort set alle mennesker onanere. Det er en sund måde at udforske sin egen krop på, og give sig selv nydelse, og samtidig kan det også gøre det nemmere at have dejlig sex med en partner en dag, hvis man kender sin krop rigtig godt, og ved hvad der føles godt.
Det er på ingen måde hverken skamfuldt eller flovt at onanere - det er så naturligt.
Du kan læse meget mere om onani på vores emneside : https://www.sexlinien.dk/emneside-piger-kvinders-kroppe/pigers-kvinders-onani
Vi håber du kunne bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage fra kl. 15 til 19 på telefonnummer: 70 20 22 66.
De bedste hilsener Sexlinien