Spørgsmål:
jeg er en pige på 15, og vil gerne have at min kæreste snart går ned på mig. jeg har haft mange sex partnere gennem før min nuværende kæreste, og selvom min kæreste ikke har noget imod min fortid, fortalte han at han at han de mange første gange vi skulle have sex, at han var bange for ikke at være god nok, fordi at jeg er den eneste han har været sammen med. jeg respektere selvfølgelig hans grænser, og spørger ham også altid og det er okay, før at jeg gør noget nyt. nu har vi været sammen længe, og jeg er begyndt at synes at størstedelen af vores sexliv består af at tilfredstille ham. udover at have helt normalt sex (penetrations sex) så sker der ikke rigtig andet. jeg er træt af at give blowjob efter blowjob, for kun en gang imellem at få finger. eller at ligge tilbage, stadig ikke tilfredsstillet, efter at han er cummet. jeg ville ønske at han bare en gang ville prøve at gå ned på mig. nu har vi været sammen så længe, at han da umuligt kan være bange for at gøre noget forkert. egentlig snakker vi ikke så meget om sex som jeg synes vi burde. men jeg synes det at fortælle ham hvor min clitoris faktisk er, kan virke anklagende, du ved som om han ikke ved noget han burde. så hvordan kan jeg på en mindre akavet måde, fortælle ham at jeg også gerne vil være hovedpunktet under sex?. at jeg gerne vil have at han også ville gå ned på mig, eller i det mindste lære hvor klitten sidder?

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål.
Meget fine og relevante ting du skriver, og dine overvejelser og oplevelser er helt forståelige. Desværre kommer du nok ikke udenom at skulle snakke med din kæreste, hvis du ønsker at tingene ændrer sig. Ingen mennesker er tankelæsere, og det er ikke altid et menneske fanger signaler, som eksempelvis kunne handle om manglende tilfredsstillelse.
Du skriver det jo egentlig rigtig fint i dit brev til os. At du ønsker mere tilfredsstillelse, og hvad du godt kunne tænke sig han gjorde, men samtidig er nervøs for, om han vil føle, at du kritiserer eller anklager.
Ofte handler det rigtig meget om måden, man siger - eller serverer ting på. Hvis du sørger for at være omsorgsfuld i din kommunikation, og bekræfter ham i, at du også er glad for ham og jeres sexliv, så bliver det en god samtale. Kommunikation i forhold til sex, er super vigtigt, og vi kommer alle sammen ud for at skulle italesætte eventuel utilfredshed, uindfriede lyster eller fantasier. I hvert fald hvis vi ønsker at ændre vores sexliv til det bedre, og komme det vi ønsker nærmere.
I forhold til klitoris, kunne det være en idé, enten at vise ham den på et billede eller på din krop, og så instruere ham i, hvad der føles rart, når du f.eks selv gør det. Der er mange måder at stimulere klitoris på, og stor forskel i, hvad der føles rart fra person til person.
Vi håber du kan bruge svaret. Du er velkommen til at skrive eller ringe ind, hvis du har flere spørgsmål eller har brug for en uddybning. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Bh fra xx136.