Spørgsmål:
Hej. Jeg er en pige på 17 år, som ønsker et forhold til ældre voksne, faktisk dobbelt/tredobbelt min egen alder. Er det normalt? Jeg er både til piger og drenge, men føler mig bare ikke tiltrukket af dem på min egen alder. Det føles lidt underligt, og jeg snakker heller ikke med mine venner om det. Jeg synes det er lidt flovt, men alligevel så kunne jeg aldrig forstille mig at være i et forhold med nogen, som var på min egen alder.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
Det er meget normalt, at man kan opleve at være mere tiltrukket af mænd meget ældre end en selv. Når du spørger om det er normalt, så bliver vi nysgerrige på om du spørger fordi du selv er bekymret for det, eller om du er utilpas fordi du tænker på hvad andre vil sige til det? Du skriver blandt andet, at du ikke nævner det for dine venner. Vi tænker ikke du har noget at være flov over, og det er som sagt en meget normal præference man kan have. Grunden til, at der kan være stærke reaktioner på store aldersforskelle når man er så ung som du er, er at der ofte kan opstå bekymring omkring magtdynamikker og tanker om, at i nok ville være forskellige steder i livet. Og så vil vi også gerne udpensle, at fantasier og drømme kan være nok så dejlige at tænke på, men noget helt andet at føre ud i livet. Der kan være en masse ting der kan blive relevante at tænke på, hvis man skal date en mand der er så meget ældre end en selv. Pas på dig selv og kontakt os endelig igen hvis du får brug for det. Vi kan kontaktes via vores chat og pr. telefon på 70 20 22 66. Vores chat og telefon er begge åbne mandag til fredag ml. 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien