Spørgsmål:
Mig og en veninde er gået hen og er blevet glade for hinanden. Okay vi har kysset en del og det har lissom givet lyst til lidt mere. Men ingen af os ved noget om det. Har kigget lidt rundt på sådan nogen pigepornosider eller hvad man skal sige. Altså de kæler og kysser jo en del og så bruger de enten finger, eller de slikker skede, eller ligger op af hinanden så skederne gnider mod hinanden. Ja og så smækker de nogen gange hinanden i rumpen, og det virker ret sjovt. Det er lissom de metoder der er. Men er der en bestemt metode der er bedst for begyndere? Vi vil jo gerne ha det skal lykkes for os. Et godt råd?

Svar:
Hej med dig, og tak for dit fine, eftertænksomme spørgsmål,
Det lyder dejligt, at du og din veninde er blevet glade for hinanden og nu har fået lyst til noget mere. Det kan være rart, at have sine første seksuelle oplevelser med nogen man allerede kender og føler sig tryg ved.
Det lyder også som nogle gode inspirationer til forskellige former for sex, du har fundet på nettet. Det er nemlig helt rigtig, at mange synes det er dejligt at kysse, kæle, smække, bruge fingre og tunge og at gnide sig op ad hinanden. Der er også noget, der hedder erogene zoner, hvor det kan være ekstra dejligt, at blive rørt. Det kan f.eks. være halsen, brysterne, øret, inderlårene eller armhulerne. Det varierer selvfølgelig lidt fra person til person, men man kan udforske sin partners krop med kys for at finde ud af, hvad de kan lide.
Det er helt normalt, at være nervøs for, men det virker slet ikke til, at du skal bekymre dig for ikke at lykkedes. Det allervigtigste, når man skal have sex er egentlig, at begge parter har det rart, trygt og måske sjovt. Det er ikke så vigtigt, at man har det "vildeste" sex eller, at man allerede er ekspert i det hele, man skal jo lige lære det.
Hvis du onanerer selv, kan du måske bruge nogle af de ting, du allerede gør? Du kan også spørge din veninde, hvordan hun selv plejer at gøre det, hvis hun onanerer. Generelt kan det være en hjælp, at tale om tingene. Man kan f.eks. spørge den anden, hvad de har lyst til, eller man kan spørge ”kan du bedst lide det her eller det her?”, ”føles det godt?”, ”skal det være langsommere eller hurtigere?”
Du kan også tage et kig på denne hjemmeside: https://www.nrk.no/spesial/sexguide hvor du kan få inspiration til forskellige stillinger.
Vi håber, at du føler, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe herind på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15-19.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11