Spørgsmål:
Hej Jeg har en kæreste som har en spiral. Når vi har sex kan det godt gøre ondt på hende, er det normalt? Eller er det pga spiralen?

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Der kan være mange årsager til, at din kæreste har ondt under sex. Det vil sjældent have noget med hendes spiral at gøre. Det kan handle om sygdomme i skeden, om dårlige oplevelser eller nervøsitet, om at hun skal tisse under sex eller noget helt fjerde. Det er normalt nogle gange at have ondt under sex, men smerterne har en årsag, som kan behandles. Det er ikke meningen, at sex skal gøre ondt. For at vi kan finde frem til årsagen, har vi brug for flere informationer om din kærestes smerter. Hvordan det føles? Hvor længe det har stået på? Har hun andre symptomer? Din kæreste er velkommen til at kontakte os for at få rådgivning om sine smerter. Hun kan også gå til sin egen læge.
Vi håber at dette er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien