Spørgsmål:
For halvanden uges tiden siden, havde jeg sex med en ny partner. Vi brugte kondom, men dette sprang - han nåede at være inde i mig svarende til 5-7 sekunder, før vi opdagede det. Nu har jeg så en “underlig” følelse i mit underliv. Det er ikke som sådan en kontinuerlig kløe, men mere en følelse af tørhed. Ydermere har jeg tykt og klumpet udflåd - i starten var produktionen af udflåddet også øget. Kan dette være tegn på en kønssygdom? Eller kan jeg (forhåbentlig) bare tage det som symptomer på skedesvamp? Kan en kønssygdom virkelig overføres på så kort tid?

Svar:
Tak for dit spørgsmål, først og fremmest - ja en kønssygdom kan godt overføres på så kort tid. Ved de fleste kønssygdomme kan man blive smittet ved slimhindkontakt. Og det er der, hvis penis er oppe i skeden, som i dette tilfælde. Så derfor vil vi uanset symptomer eller ej anbefale dig at blive testet for sexsygdomme ved lægen. De fleste der er blevet smittet med den mest hyppige sexsygdom, klamydia, får nemlig ikke symptomer.
Tykt og klumpet udflåd lyder mest af alt som svamp, som du kan få behandling imod på apoteket.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål, ellers er du altid velkommen til at kontakte os igen. Enten her, på chat eller telefon på 7020 2266. Vi har åbent mandag-fredag kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien, xx-121