Spørgsmål:
Hejsa. Jeg har været til en omgang thaimassage, hvor jeg til sidst blev spurgt om jeg ville ha en “happy ending”… Det sagde jeg så ja til, og jeg måtte også pille ved damen….. Nu her en måned efter, går jeg og tænker om jeg kan blive smittet med noget ? (klamydia, gonorré, kønsvorter) Jeg rørte måske ved egen penis bagefter, men er lidt i tvivl. ??????? Jeg har ikke ondt eller andre symptomer nogen steder- andet end i hovedet over spekulationer… (nok den dårlige samvittighed, da jeg har en fast kæreste igennem 6 år..) Vh. (navn slettet af sexlinien)

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
Ud fra det du skriver, er det lidt svært at give dig et klart svar, da vi ikke ved præcist hvad ”happy ending” dækker over i din situation. Men her kommer nogle overordnede svar, ud fra de ting vi tror du snakker om.
Handjob: Hvis det er fordi du har fået et handjob, så er risikoen for at have fået en sexsygdom meget lille. Hvis hun har haft vorter på hænderne, er det muligt at det kan smitte, hvis ikke du har haft et kondom på.
Blowjob: Hvis du har fået et blowjob uden du har haft et kondom på, er der større risiko for smitte. Nogle sexsygdomme kan godt smitte ved oral sex, andre kan ikke og andre igen er man i tvivl om kan smitte.
Penetrations sex: Har du haft penetrationssex uden brug af kondom, vil der være risiko for smitte med sexsygdomme.
Overordnet set afhænger risikoen for smitte altså både af, om I har brugt beskyttelse og så selvfølgelig om hende du har haft sex med, havde en sexsygdom. Mange sexarbejdere er meget opmærksomme på god hygiejne og beskyttelse, for både at beskytte dem selv og deres kunder mod smitte, hvilket måske kan være meget godt at vide i din situation. Hvis det er noget du går og tænker meget over, er en mulighed og gå til lægen og blive tjekket. Mon det ville kunne hjælpe på dine bekymringer at blive testet?
Du skriver, at du har dårlig samvittighed over for din kæreste, og det lyder som en svær situation at være i. Du kan måske prøve at overveje, hvad din dårlige samvittighed prøver at fortælle dig om det, der er sket. Du kan også overveje, om det er noget du skal snakke med din kæreste om – både for din samvittigheds og jeres parforholds skyld. Nogle gange kan det hjælpe at snakke om tingene, også selvom det måske kan virke skræmmende at snakke med din kæreste om det.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien