Spørgsmål:
Hej! Jeg er meget plaget af molluskler forneden, bagpå og på lårene. Hvor lang tid går der ca før molluksler går væk, når man er startet behandling? (Mollusk og frysebehandling) Kan man få molluksler forneden igen? Og kan man have sex når man har molluksler? Håber meget I vil svare. Er meget fortvivlet. Vh

Svar:
Hej med dig
Mollusker eller vandvorter smitter både ved seksuel kontakt og ved andre former for tæt fysisk kontakt. Så det vil være en god ide at undgå at have sex, så længe du har symptomer på mollusker.
Mollusker er ikke et tilbagevende virus, men du kan selvfølgelig blive smittet igen, hvis du kommer i kontakt med virusset.
Derudover er det svært at sige, hvor lang tid der vil gå fra, når du begynder behandlingen til symptomerne er væk. Du kan evt. tale med din læge om det.
Vi håber det har været svar på dine spørgsmål. Du må også gerne skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66, hvis du vil høre mere om nogle af de ting, vi har skrevet til dig her