Spørgsmål:
Hej. Jeg har at læse om kønssygdomme, hvordan reagerer på det. Jeg kan se hævelse under sidder pikhoved. Det var lidt kløe også svie. Jeg har haft klamydia og gonore for længe side. Men jeg havde fik behandlet.

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål!
Det er godt, du reagerer på, at du har hævelse, kløe og svie på din pik. Og det er også godt, at du fik det behandlet, da du tidligere havde klamydia og gonoré. Man kan dog godt få det igen. Den bedste måde, at beskytte sig mod sexsygdomme er, at bruge kondom, når man har sex.
Det er svært for os, at sige ud fra beskrivelsen, hvad dine symptomer skyldes. Det kan være det er en sexsygdom, svamp eller forhudsbetændelse.
Vi anbefaler, at du ringer til lægen og får en tid, så de kan hjælpe dig videre.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11