Spørgsmål:
Hejsa. Jeg vil spørge om, når mig og min kone har sex, så får hun så meget sperm i skeden. Men er det normal noget af det ryger tilbage? og det anden spørgsmål er når hun får sperm i skeden, hvor længe må der gå til hun må vaske i fissen eller er der ikke nogen regler for det? Ps vi prøver på få en barn

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Det er helt normalt at det meste af spermen ryger ud igen. Sperm består både af de levende sædceller og sekret fra forskellige kirtler. Så selvom at det meste ryger ud af skeden igen, så er det ikke ensbetydende med at der ikke er kommet nogle levende sædceller op i livmoderen.
Det er lidt op til hende selv, hvor lang tid hun vil vente med at vaske sig efter sex. Hvis I prøver at få et barn, så kan hun evt. ligge et par minutter efter, og bagefter gå ud og tisse og vaske sig. Men uanset hvad, så anbefaler vi aldrig at man sprøjter vand ind i skeden, men at man blot vasker de ydre kønsorganer, da skeden faktisk er selvrensende.
Vi håber at vi har svaret på dit spørgsmål, hvis ikke er du meget velkommen til at skrive igen. Du er også altid meget velkommen til at ringe eller chatte med os på telefonnummer: 70 20 22 66
Mvh Sexlinien