Spørgsmål:
Hej! Jeg har et spørgsmål ift fertilitet Jeg fik en binyrebarkhormon blokade i min hofte lige op til min menstruation. Menstruationen kom og jeg har ikke haft den i over en måned nu. (Min menstruation plejer at være regelmæssig og jeg er ikke gravid) Kan man miste sin menstruation ved injektion af binyrebarkhormon eller på anden måde forstyrrer sine hormoner? På forhånd mange tak for hjælp!

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det er en kendt bivirkning ved blokader med binyrebarkhormon, at menstruationen kan blive uregelmæssig i noget tid efter.
Du skriver også, at dit spørgsmål drejer sig om fertilitet. Hvis du med det mener, at du er bekymret for, om blokaden kan føre til infertilitet, så er det ikke noget, vi har hørt om før som bivirkning af en blokade.
Da din bivirkning er rimelig almindelig, er der altså ikke noget at være bekymret for. Hvis du alligevel endnu mærker en bekymring, vil vi råde dig til at ringe til lægen dér, hvor di har fået lagt blokaden. Hun har mere specialiseret viden, og kender bedre til din situation.
Du er også meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19, hvis du har andre eller uddybende spørgsmål.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140