Spørgsmål:
Hej Jeg får ondt efter jeg har onaneret???? Jeg bruger min vibrator, som både går ind i skeden, men også vibrerer på klitorissen. Sidste år havde jeg en Kyleena spiral, men den fik jeg fjernet grundet mange problemer med min cyklus. Jeg har haft en Mirena spiral siden januar, og nu er vi i august. I går onanerede jeg, men i morges da jeg vågnede havde jeg smerter, som om det var menstruationssmerter i min livmoder. Det skal lige nævnes, at jeg ikke har menstruation længere efter jeg har fået spiralen, så det kan ikke være menstruationssmerter. Det har jeg oplevet flere gange før. Min krop og spiralen burde for længst have tilpasset sig til hinanden, så det kan vel ikke have noget med det at gøre?? Hvorfor har jeg smerter, efter jeg har onaneret?? Hvorfor begynder min livmoder at krampe, så jeg får smerter??

Svar:
Hej,
Det er rigtig godt, at du skriver ind - og vi beklager på forhånd, at vi desværre ikke kommer til at kunne give dig et særligt præcis svar. Dette skyldes, at dit spørgsmål er meget specifikt for lige netop din krop, og vi har svært ved at gå ind i, hvorvidt de smerter du oplevede kan hænge sammen med din spiral.
Vi bliver nysgerrige på, om det her er noget, du har oplevet før også? Er det tilbagevendede, at du får smerter og at du føler, at din livmoder kramper sammen, når du har onaneret, eller er det blot sket den ene gang? Hvis det indtil videre kun er sket den ene gang, du beskriver, da vil vi anbefale dig at fortsætte som du plejer, måske onanere igen og så se, om du mærker samme smerte? I tilfældet, at det er smerter som vender tilbage, vil vi anbefale dig at tale med din læge om det. Det lyder på din besked som om, at du tidligere har haft problemer med din forrige spiral og her vil det give fin mening at tale med din læge om det, som i højere grad end os kan udtale sig og vejlede om din krop specifikt.
Du er altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage mellem klokken 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx125