Spørgsmål:
Jeg er en kvinde på 24 år der har et rigtig stort ønske om at få børn men jeg har Ikke haft sex endnu så hvornår er det for sent at have det første gang?Jeg føler mig meget ensom og alene. Føler bare at jeg møder fyre der udnytter mog meget. Så derfor holder jeg mig tilbage

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Der er flere ting i det du skriver. Det er aldrig for sent at have sex for første gang. Det kan føles som om at alle omkring dig har sex, men der er mange som først har deres seksuelle debut senere i livet.
Du skriver også om ensomhed. Du skal have stor ros for, at du tager din trivsel alvorligt, og søger rådgivning. Ensomhed rammer mange unge. Du kan læse mere om ensomhed på vores emneside her. Ensomheden kan både have rod i, at du har nogle behov for nærhed, romantik og sex, som du ikke får opfyldt. Men det kan også være i din generelle omgangskreds. Et god råd mod ensomhed, er at tale om det, med en person du er tryg ved.
Du beskriver en følelse af at blive udnyttet af mænd. Hvor kommer den følelse fra? Vi tænker at det kan hjælpe, at være ærlig med de fyre du har seksuel kontakt med, og fortælle, at du er seksuelt uerfaren. Der er intet skamfuldt i ikke at have haft sex med andre før. Du har masser at byde på!
Vi håber meget at dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien