Spørgsmål:
Hej jeg er en pige på 17 og jeg har den her kæreste som jeg har været sammen med i 4 måned han er på det sidste begyndt at snakke om pik og så videre Og jeg tror måske det er fordi han vil gerne vil have sex med mig men jeg ved ik om jeg er klar jeg vil gerne men jeg tror ikke jeg er klar jeg er så forvirret om sex for det er første gang hvordan fortæller jeg ham at jeg måske ikke er klar i nu

Svar:
Hej. Godt du skriver.
Det er meget forskelligt hvornår man har lyst til at have sex første gang. Nogle føler sig hurtigt klar, og andre synes godt der må gå lidt længere tid. Begge dele er helt i orden. Det er dog vigtigt, at man kun har sex med nogle fordi man selv har lyst, og ikke fordi man føler sig presset til det. Man skal aldrig have sex med nogen for deres skyld, og det er altid okay at sige nej.
Vi tænker, at det kunne være en god ide at du snakkede med din kæreste omkring de tanker du har. Du kunne fortælle ham, at du er meget glad for ham, men stadig ikke føler dig klar, og at du er lidt forvirret omkring sex da du ikke har prøvet det før.
Det, at du får snakket med ham om det, kan gøre at du måske bliver mindre forvirret omkring det. Men det kan også gøre at din kæreste forstår at du måske ikke er klar endnu. Måske han så vil tale mindre om sex, hvis han ved hvordan du har?
Vi håber du kan bruge svaret til noget. Hvis ikke - eller du bare godt kunne tænke dig at høre mere - er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Hilsen Sexlinien, xx23