Spørgsmål:
Hej min beste ven som har en lillesøster som kun er 12 og over lang tid har jeg fået mere og mere lyst til at bolle hende. Sidst da jeg var hjemme hos dem kyssede hun mig mens han var på toilettet Hvad skal jeg gøre

Svar:
Hejsa!
Der er flere aspekter i det her som du selvfølgelig må tænke over ift. hvad du har lyst til skal ske i fremtiden.
Når du siger lillesøsteren ”kun” er 12, så tænker vi du måske tænker, det er for ungt. Det er jo noget man skal have med i sine overvejelser. I er begge under 15 år. Loven siger ikke noget om, hvornår man må begynde at gå i seng med hinanden. Derfor hvis to jævnaldrende har sex med hinanden, fordi de begge to har lyst, bliver de ikke straffet for det også selvom den seksuelle lavalder er 15.
Det er dog skal være med i dine overvejelser er, om du og hende er klar til det og hvor meget I er klar til. Det kan være I er klar til at kysse, det kan være i er klar til at røre ved hinandens kroppe og det kan være i begge har lyst til sex. Så længe i er respektfulde overfor hinanden grænser og mærker efter i jer selv om det følelses rigtigt, så er I ikke for unge.
En anden ting du skal tænke over er hvorvidt du har lyst til at være sammen med sin vens søster. Det kan skabe en del splid i et venneforhold at du kysser med lillesøsteren. Det er i hvert fald være vigtigt også at tage en snak med din ven på et tidspunkt, hvis søsteren og dig beslutter sig for at indlede noget.
Hvis du har lyst til at kysse med søsteren igen, så kan du jo aftale en aftale med hende, så i kan tale sammen og se hvad der sker.
Hvis du har lyst til at tale mere omkring flirting, første kys, første gang man har sex og grænser og samtykke, så er du velkommen til at ringe ind, chatte med os eller skrive et opfølgende spørgsmål.
Mvh Sexlinien, xx16