Spørgsmål:
hej brevkasse har brug for hjælp jeg har lige fåret en ny kæreste hun er sød men hun har det også hårdt hun er 14 jeg holder så meget af hende hun bor på [slettet af Sexlinien] og jeg på [slettet af Sexlinien] det jeg ville spørge om var om hvordan man er en god kæreste og om det er en god ide at have sex vil ik sige nej fordi hun er så dejlig håber i kan hjælpe

Svar:
Hej med dig
Du lyder allerede som en rigtig god kæreste der vil sin kæreste det bedste. Du tænker tydeligvis over dine handlinger, og hvordan du kan være en god kæreste for hende.
At være kærester betyder, at man holder rigtig meget af hinanden og er hinandens prioritet, men det vigtigste ved at være kærester er, at man er sig selv. Din kæreste har valgt at være sammen med dig pga. den person du er. Så det vigtigste er, at du holder fast i den person, du er og tør at vise hende det.
Du skriver, at du ikke vil sige nej til sex, fordi hun er meget dejlig. For os lyder din sætning sådan, at du synes, at din kæreste er meget dejlig, men du er måske ikke helt klar til at have sex eller ikke vil have det lige nu af andre årsager. Du tør måske ikke at fortælle hende, hvad du har lyst til. Et godt kæresteforhold vil kun fungere, hvis begge personer er ærlige, om hvad de har lyst til og kan have gode samtaler om deres behov og ønsker. Så hvis du ikke har lyst til at have sex med din kæreste, vil den bedste løsning være at fortælle hende, at du synes hun er meget dejlig, men at du måske ikke er klar til at have sex med hende endnu. Fortæl hende at det er en følelse du har lige nu, men at det vil ændre sig om noget tid (hvis du altså har det sådan).Du kan enten skrive det til hende på tekst eller sige det til hende næste gang I mødes.
Hvis du til gengæld har lyst til at have sex med hende, men ikke er sikker på, hvordan du skal gribe det an, kan I altid starte med små skridt. I kan prøve at putte sammen, røre ved forskellige dele af hinandens kroppe, fortælle hinanden hvordan det føles og bare være i hinandens selskab. Det kan I gøre med eller uden tøj på. Og derfra kan I altid tage små skridt ved at udforske mere af hinandens kroppe - og en god ide er altid at snakke om det!
Vi håber at dette svar kunne hjælpe dig. Ellers er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien