Spørgsmål:
Hej, jeg er trans og vil gerne ha sex med min kæreste… Hvordan gør jeg det? (Jeg er pige til dreng) Mvh en nysgerrig læser ;)

Svar:
Hej du,
Tak for dit spørgsmål.
Trans-personer kan have sex på lige så mange forskellige måder som cis-personer kan, og derfor ville det også blive svært at gennemgå alle de forskellige måder du kan have sex med din kæreste på i et brevkassesvar som det her. Det vigtigste at huske på er, at det kun er jeres egne lyster der sætter grænserne for hvad i kan gøre sammen, og uanset om i vælger at have sex med eller uden legetøj og hjælperemedier, så er der ikke noget der er mere rigtigt eller forkert.
Først og fremmest er det godt at tale sammen om grænser og lyster. Mange trans-personer kan have dysfori i større eller mindre grad, og hvis det er noget du oplever, kan det være en god ide at tale med din kæreste om dine grænser inden i giver jer i kast med at have sex sammen.
Når det kommer til selve dét at have sex, kan man selvfølgelig bruge sine hænder eller dyrke oralsex uanset hvem man er og hvilken krop man har. Nu læser jeg mellem linjerne i dit spørgsmål, at du måske gerne vil have sex med din kæreste hvor du får lov til at penetrere hende/ham/dem, selvom du ikke er født med en pik?
I det tilfælde kan man bruge forskellige former for legetøj og/eller trans maskulint udstyr. Mange transmænd er glade for at bruge det der hedder en packer, altså en silikonepenis, sammen med en form af packer-strap, det vil sige noget udstyr som holder packeren på plads. Den fungerer mere eller mindre ligesom en strap-on dildo, men den ligner en penis og kan også bruges i bukserne til hverdag, til at skabe et udseende af, at man har en lille bule mellem benene.
Man kan selvfølgelig også bruge en strap-on dildo, og de findes også i forskellige udgaver som stimulerer den person som har den på, enten ved at stimulere klitoris og/eller ved at sidde oppe i vagina og stimulere inde i dig, hvis du føler dig komfortabel med det.
Vi håber meget at det var svar på dine spørgsmål. Hvis du har mere på hjerte er du selvfølgelig altid velkommen til at fange os på chatten eller ringe til os på tlf.: 7020 2266. Vi har åbent alle hverdage kl. 15-19.
Mange hilsner
Sexlinien