Spørgsmål:
Hej, mig og min kæreste havde ubeskyttet sex imens at hun havde sin menstruation. Det endte med at jeg kom i hende… så spørgsmålet er egentlig. Kan en pige blive gravid på 3. Dag af blødning.

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det er meget usandsynligt, at din kæreste er blevet gravid, mens hun har haft sin menstruation. Den periode hvor der er mulighed for graviditet er under ægløsningen og fem dage før. Ægløsningen ligger typisk midt i mellem to menstruationer, men den kan flytte sig, og derfor kan man i princippet blive gravid under hele cyklussen. Din kærestes ægløsning ville dog skulle være meget uregelmæssig, for at den kunne finde sted under hendes menstruation. Derfor er det ikke så sandsynligt at hun kan blive gravid af det sex I har haft.
For at være på den sikre side og for at undgå unødig bekymring anbefaler vi at bruge prævention. På vores emneside kan I læse mere om prævention.
Vi håber at dette var svar på jeres spørgsmål. Du og din kæreste er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien
XX138.