Spørgsmål:
Hej, jeg er en pige på 15 år gammel, og min klasselære, han er 31 år. jeg har altid synes at min klasselære var mega lækker. Inden sommerferien, skulle hele klassen hjem til ham for at holde en afslutningfest, og da alle var gået blev jeg og hjalp med at ryde op. Vi stod bege to nede i hans garage med nogle tallerkner og jeg kunne se han have stiv pik, jeg blev ophidset, og to fadt i den, og vi ende med at have sex i hans garage, det var mega dejligt (han har en mega stor pik) Det har vi gjort flere gange i klasselokalet, toiletteter og på lærerværelset, han har spærmet mig i min tissekone og mund. Men har tænkt om det er forkert, og om jeg burde stoppe, jeg har selv givet lov, og jeg elsker det. Hvad gør jeg?

Svar:
Hej, og tusind tak for dit spørgsmål!
Det er mega sejt, at du skriver. Det er vi rigtig glade for.
Du har ikke gjort noget forkert. Og det er godt at høre, at det er nogle dejlige oplevelser du har haft dig.
Men det er faktisk ikke lovligt for en lærer at have sex med elever, som er under 18 år gamle.
Det betyder stadig ikke at du har gjort noget forkert! Det er ham der er læreren, og ham der er den voksne. Det er derfor hans ansvar at det er startet, og det er hans ansvar at stoppe det.
Men selv hvis det ikke var ulovligt for ham at have sex med en elev, så kunne det måske stadig være et svært forhold for dig at have? Der er noget med magtbalancen mellem en voksen lærer og en elev, som er ulige, og det kan godt være svært at vide, hvordan det vil være i fremtiden – for eksempel når der skal gives karakterer, eller når forholdet slutter?
Du spørger os om, hvad du skal gøre. Vi synes ikke det lyder som en særlig god situation for dig at stå i, og at der er en grund til, at sådan nogle relationer er ulovlige. Derfor tænker vi, at det er vigtigt, at det bliver afsluttet. Men det er stadig ham der er den voksne, og det er hans ansvar.
Vi tænker det kunne være en god idé for dig, at dele det med nogen, så du ikke skal gå med det helt alene, og så der måske er en anden der kan hjælpe dig med at få det sluttet? Måske en forælder, en anden voksen på skolen eller en voksen du kender, som du stoler på?
Du er også altid meget velkommen til at ringe ind til os på 70 20 22 66, eller skrive til os på chat, hvis du har brug for at snakke om det, eller har nogle spørgsmål. Vi har åbent alle hverdage mellem kl 15:00-19:00.
Kærlig hilsen Sexlinien