Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 15 år som der har problemer med at trække forhuden tilbage når jeg onanere jeg syndes min forhud er meget stram og hved ikke hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Det lyder ikke rart, at forhuden strammer. Heldigvis er det et problem, som for mange kan løses ret let. Hvis man har for stram forhud - som også kaldes en forhudsforsnævring - skal man tjekkes af en læge. Lægen starter næsten altid med at udskrive en creme, som man skal smøre på forhuden. Så vil den efterhånden løsne sig, og problemet vil være løst. For 8 ud af 10 personer med forhudsforsnævring, kan problemet løses bare med cremen. Hos de personer hvor cremen ikke hjælper nok, kan der være brug for en lille operation, hvor en læge laver et lille snit i forhuden, så den løsner sig. Dette sker under bedøvelse og er slet ikke farligt. Man kan dog godt have lidt smerter i tiden bagefter, men hos de fleste går det væk inden længe, og så er man god igen. Som sagt er det for langt de fleste nok, at blive behandlet med cremen. Så første trin for dig vil være, at få bestilt en tid hos lægen, så du kan begynde behandlingen.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du kan også læse mere om forhudsforsnævring på vores emneside her. Du er også meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140
Dreng/Mand på _ år