Spørgsmål:
Hej sexlinien Jeg har for nyligt bemærket, at min penis har føltes underlig. Det er ligesom om, at penishovedet “klør”. Hvis et stykke tøj eller andet rammer lige på pikhovedet gør det også ondt. Jeg har ikke haft seksuelt sammenkvem eller andet i 9 måneder, så tænker ikke at det kan være en sexsygdom. Skal jeg være bekymret, eller kan det gå væk af sig selv?

Svar:
Hej med dig
Det lyder ikke som om du skal bekymre dig, men det er jo stadig irriterende, så det er værd at reagere på. Der kan være mange grunde til, at man pludselig oplever kløe og/eller smerte på pikhovedet. Det kan fx være, du har fået en lille grad af svamp eller en form for betændelse/irritation på den sarte hud på penishovedet. Vi vil anbefale, at du sørger for at vaske dig grundigt en gang om dagen med vand. Du skal ikke bruge sæbe. Hvis symptomerne fortsætter, kan du tage et smut forbi din egen læge, og så kan de hjælpe dig med at finde ud af hvorfor det klør og hvordan I behandler det. Hvis du synes det er lidt grænseoverskridende, så husk at din læge er vant til at se den slags ting hver eneste dag, så det tænker de ikke spor over.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Mvh Sexlinien, Xx130
Dreng/Mand på _ år