Spørgsmål:
Hej Jeg er begyndt at røre ved mig selv da jeg synes sex med min kæreste er begyndt at være lidt kedelig. Når jeg røre ved klitoris i mere end 5 sekunder kommer der en stråle af væske ud af mig og sådan bliver det ved hvis jeg fortsætter. Det er en lige så kraftig stråle som hvis man har holdt sig længe og virkelig skal tisse. Er det tis der kommer ud hver 5 sekundt når jeg rør ved mig selv eller hvad er det? Er det normalt? Føler det lidt mærkeligt at skulle sidde på toilettet og røre ved mig selv da der hele tiden kommer en masse væske.

Svar:
Hej og tak for dine spørgsmål!
Det er godt at høre at du er begyndt også at søge nydelse på egen hånd, hvis du ikke altid føler, at sex med din kæreste er, som du ønsker. Husk at du også kan invitere din kæreste ind i nye måder at give dig nydelse. Du kan også røre ved dig selv, mens i er sammen - eller endda at lære ham, hvordan du godt kan lide at blive rørt, så han også kan gøre det på dig. Det var lige nogle forslag i forhold til, hvordan dit og din kærestes sexliv måske kan bliev lidt sjovere og dejligere.
Og så i forhold til det her med væsken, som kommer ud af dig, når du rør ved dig selv: Ud fra det du beskriver, synes vi, at det lyder som det, man kalder 'ejakulationsvæske,' som også er den væske der kommer, når man får en sprøjteorgasme. Vi ved ikke, om du sprøjter, fordi du 'kommer' - altså at du får en orgasme efter de 5 sekunder - eller om det bare kommer løbende, imens du rør ved dig selv. Men i begge tilfælde, er det formentlig denne ejakulationsvæske, der kommer ud i en stråle. Du er slet ikke den eneste, der oplever at sprøjte med denne væske under onani eller ved orgasme. Faktisk er det noget som mange prøver på at få deres krop til, fordi de tænder på det, eller at deres partner gør. Så det er ikke unormalt eller forkert på nogen måde.
Læger og forskere er faktisk ikke helt enige om, hvad ejakulationsvæsken består af. Man mener dog, at den minder en del om tis, men dog ikke er det samme som tis, da der også er sukkerstoffer og proteiner i, som man ikke finder i tis. Du kan læse mere om sprøjteorgasme og om væsken her.
Du behøver heller ikke at sidde ude på toilettet hver gang, du vil onanere. Selvom man sprøjter, kan man sagtens gøre det i sin seng eller et andet sted, som man synes er rart. Hvis du synes, det bliver for vådt, kan du prøve at lægge et håndklæde ud i sengen for at dække.
Vi håber det har været svar på dit spørgsmål. Hvis du stadig sidder tilbage med spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140
Pige/Kvinde på _ år