Spørgsmål:
Hej. Jeg synes virkelig min penis er for lille. Den er kun 11.5 cm i stiv, og det gør mig bekymret. Jeg snart 21 og ved den ikke vokser mere. Når jeg kigger på den får jeg det altid dårligt. Jeg udsat for hårdt onani, og jeg bange for at jeg har behandlet min penis så voldsomt at det har gjort at den har haft svært ved vokse. Hjælp mig.

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål
Der er rigtig mange unge, som er bange for, at deres pik er forkert eller for lille. Det er ikke altid, folk siger højt, at de er usikre, derfor kan man godt tro, at man er den eneste. Men alle pikke er forskellige i størrelse, form og farve, og din er helt sikkert lige, som den skal være. Det lyder ikke som om, at du har noget at være bekymret for. Og onani har ingen betydning for størrelsen af din penis.
Nogle drenge taler meget om penisstørrelser og betydningen af størrelsen. Det kan være med til at skabe en myte om, om at det er bedre at have en stor penis. Men i virkeligheden har størrelsen ikke en stor betydning i forhold til sex. Hvis man fx har sex med én med en skede, så er pikstørrelsen ofte ikke det vigtigste for at give den anden nydelse. De fleste piger med en skede, får nemlig orgasme ved at få rørt eller blive slikket ved klitoris.
Du kan finde mere information om pikken her, hvis du er nysgerrig.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11
Dreng/Mand på _ år