Spørgsmål:
Hej
Jeg er 13 år og har onaneret i ca et halvt år, når jeg spermer kommer der kun farveløst sæd ud, og efter stopper min lyst til at have sex. Er det normalt?

Svar:
Hej med dig!
Ja, det er helt normalt. Sæd kan være både lidt klar/gennemsigtig, hvidligt og mælkeagtigt samt være lidt gullig. Det er almindeligt, at sæden er mere gennemsigtig i de første måneder med sædafgang i en persons liv. Så det lyder til, at din sæd er lige, som den skal være! Det er kun, hvis sæden er rødlig eller lyserød, at man bør gå til lægen.
Det er også helt normalt, at din lyst til sex stopper efter, at du har spermet. Det er en meget almindelig følelse, og skyldes bl.a. udløsning, som frigiver lykkehormoner og som giver en følelse af tilpashed, afslappethed og tilfredsstillelse. Det kan føles som, at kroppen derefter "slapper" mere af.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Du kan finde mere info om onani, sex og krop på vores hjemmeside her.
Hilsen Sexlinien
Dreng/Mand på _ år