Spørgsmål:
Jeg har en meget tæt veninde. Vi er også fysisk tætte, det har vi været siden vi kom i pubertet. Jeg kan godt lide og se pigeporno på computeren. Det er også godt at få nye ideer af. Jeg er lidt optaget af det der strap-on-noget som nogen af pigerne bruger. Jeg kunne godt tænke mig det for det der med at være i hinanden og helt forbundet det lyder bare så dejligt. Men jeg er sikker på min veninde vil være imod det for hun tager altid stor afstand til drenge og deres pik, det gør jeg ikke. Skal jeg bare slå det ud af hodet eller hvordan kan jeg evt. spørge hende uden at såre hende?

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål.
Det er nogle fine tanker du har gjort dig, og også noget du kan bruge i en eventuel samtale med din veninde. Man kommer langt med ærlighed, og vi tænker ikke, at der er noget sårende i, at du gerne vil have en seksuel oplevelse med din veninde, hvor det for dig handler, som du selv skriver, at I er helt forbundet og noget dejligt. Det er en egentlig en rigtig fin og kærlig beskrivelse.
At opleve nydelse ved at noget kommer op i skeden eller ved brug af strap-on, betyder ikke, at man så tænder på en mand, eller tænder på en pik. Det handler slet ikke om mænd. Det er en kropslig oplevelse og en måde at være tæt på og have sex på, uanset hvilken seksualitet man har.
Måske kunne valget af sexlegetøjet, også have en betydning. Den gamle ”klassiske”, og mere gammeldags strap-on er ofte udformet og designet til at ligne en penis, men meget af det nye sexlegetøj er designet mere neutralt, netop så man ikke får associationer til en penis.
Så hvis/når du vælger at snakke med din veninde om det, så vær åben og ærlig og fortæl hvad du gerne vil med oplevelsen, og selvfølgelig respekter, at hun måske har det på en anden måde. Forhåbentlig får I en god snak, hvor I kan være nysgerrige på hinanden. Og hvis du beskriver lige så fint og ærligt hvad du gerne vil, som du har gjort her, burde hun ikke blive såret over dit forslag. Selvfølgelig er der en chance for, at hun måske ikke med på ideen lige nu, men så har du åbnet den. Men lyst ændrer sig med tiden og gennem de oplevelser vi gør os.
Vi håber at dette kan hjælpe dig videre. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx136