Spørgsmål:
I går der på Kristi Himmelfart var jeg sammen med en dreng. Jeg tror vi måske havde det der hedder hård sex? Han pumpede mig i alt fald meget hårdt. Altså det er overhodet ikke nogen kritik af ham for jeg opildnede ham selv til det for jeg var meget varm og helt oppe og køre. Det blev også sygt godt for mig at blive taget så hårdt men bagefter sved det altså en times tid bagefter i fissen der var ret øm. Men så gik det over igen. Er det okay at det kan gøre lidt ondt bagefter når det nu holder op igen? Eller er det farligt for ens private dele at få hård sex? Det var bare det.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Uanset hvor hård sex man har haft, er det meget normalt at man kan være lidt øm efterfølgende. Man skal selvfølgelig være opmærksom på, hvor ondt man har, men man kan sagtens opleve at være øm eller få små rifter i skeden, som der ikke er noget farligt ved. Hvis det er kan man overveje at bruge glidecreme, da det muligvis kan hjælpe på ikke at være lige så øm efter.
Så længe man har sex man er komfortabel med, med en person man har lyst til at have den sex med, så gør det intet at man er lidt øm efterfølgende.
Håber det gav dig svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage fra 15-19.
Mvh, Sexlinien xx20
Pige/Kvinde på _ år