Spørgsmål:
Selv om jeg går på gym er jeg jomfru endnu men jeg tænker da ikke det kan vare så længe. Jeg føler mig ialtfald klar. Der er en lille ting dr bekymre mig. Jeg lytter nogen gange efter hvad drengene snakker om, jeg lader bare som om jeg ikke hører det. Men hvis de har været sammen med nogen i weekenden snakker de nogen gange om om hun var snæver. Eller en siger at hun var dejligt snæver. Og en anden sagde engang hun var lissom at stikke den i en spand vand (det var åbenbart det modsatte, det var ialtfald ikke ros). Og så er det jeg blir lidt bekymret for om jeg nu er snæver nok for jeg bruger af og til en agurk og den kan sagtens være der. Betyder det så at jeg ikke er snæver og måske så ikke så rar at være sammen med? Skal jeg stoppe med at bruge agurk så eller er det for sent? Kan jeg gøre noget for at blive mere snæver? Jeg vil jo så gerne være god at være sammen med når det engang sker.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Når drengene taler om at nogen "er stramt", så er det skeden de taler om. Skeden er et muskelrør, som varierer i størrelse afhængigt af hvor tændt og liderlig man er. Skeden kan være helt smal (”stram”) og er altid smallest lige i åbningen. Grunden til de taler om det, er fordi det kan være særligt stimulerende for pikken, når den bliver klemt helt tæt om.
Alle skeder er stimulerende for penisser. Tit så er skeden smallere i starten af et samleje og udvider sig efterhånden – det sker for alle skeder.
Jeg er sikker på, at du er helt som du skal være.
Sex er ikke bedre fordi at nogen er strammere. Skeden kan både være helt stram, når man ikke har lyst til sex, når man er nervøs eller helt tør, hvis det er lang tid siden man sidst har haft sex eller aldrig før, hvis man er en mindre person og flere andre årsager. En skede kan også være for stram i nogle situationer til, at man kan have penetrationssex. Og en skede kan være så stram, at det giver smerte og ubehag ved sex, onani og tamponbrug. Så det er godt at en skede kan udvide sig.
En skede kan også udvide sig når man er våd, liderlig, hvis man stikker ting op i sig selv, under fødsel og så videre. Det er meningen at en skede skal kunne udvide sig. Faktisk så udvider skeden som så den passer til penis og de ting man stikker op i sig. Det er meningen at den skal det, ellers så ville der ikke være plads og det ville være ubehageligt for dig.
Det er kun godt at du kan onanerer og har lært dit underliv godt at kende. Den erfaring kan du bruge, når du begynder at have sex med andre. Det gør det kun nemmere for jer at have et godt sexliv sammen, når du kender dig selv og dine lyster godt og hvad du godt kan lide. Sex er godt, når nogle mennesker hygger sig sammen på en sjov, nydelsesfuld måde – og det at du allerede kan finde ud af at stimulerer dig selv til nydelse er et rigtig godt udgangspunkt.
Der er ikke noget galt i at bruge en agurk – så længe du sørger for at den er ren, og at du ikke gør det så der er fare for at den knækker:)
Det kan være godt, at have god kontrol over sin bækkenbundsmuskulatur. Har du hørt som bækkenbundstræning eller kegel øvelser? Det er både godt for kroppen og kan også være sjovt at gøre under sex ind i mellem. Her klemmer man sin bækkenmund hård sammen, så hårdt du kan, og giver slip efter nogle sekunder og gentager det en 10-20 gange og gør det hver dag. Du kan mærke at du klemmer det rigtige sted ved at lægge en hånd ind under dit skræv og hvis du kan mærke at anus og skeden løfter sig fra din hånd, så gør du det rigtigt. Det kan også gøre sex mere nydelsesfyldt for dig.
Håber du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe eller skrive ind til os på chatten alle hverdage mellem kl 15-19.
MVH Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år