Spørgsmål:
Hej Jeg har problemer med at få en orgasme under samleje med min kone. Jeg får udløsning, men følelsen forsvinder hurtigt. Jeg har ikke problemer med rejsning. Plejer at komme relativt hurtigt. Har aldrig prøvet det før hvor orgasmen er udeblevet. Føler mig på en måde trist efter samleje da jeg ikke oplever den samme glæde. Jeg kan mærke når jeg er ved at komme og det er rart, men når det er ude er følelsen væk og jeg føler ingenting. Hvad kan jeg gøre? Det har stået på i ca 3 uger. Jeg håber meget i kan hjælpe mig. På forhånd tak

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål!
Det lyder ikke rart, at føle sig trist efter samleje. Har du snakket med din kone om det? Vi studser lidt over, at det er kommet så ”pludseligt”, og derfor tænker vi faktisk, at du måske kunne have gavn af at gå til lægen? Det er helt normalt at både rejsning, sensation, libido og orgasmer ændrer karakter igennem hele livet, men det er ærgerligt, hvis man føler, at det påvirker ens sexliv negativt. Orgasmer er komplekse, og både nervebaner/fysisk stimulering og følelseslivet spiller en rolle. Hvordan er dine orgasmer fx når du onanerer alene? Det kan give et praj om, hvorledes løsningen skal findes anatomisk eller psykisk. Hvad end din situation er, tænker vi at et godt sted at starte, er en snak med din kone og en tid hos din læge. Hjælper det ikke, findes der også en masse sexologer, som er specialiserede i orgasmeproblemer - måske din læge også vil henvise dig til sådan et tilbud. Det kan være lidt af en rejse, at kortlægge årsagen til orgasmeproblemer – men det er rigtig godt, at du tager det alvorligt og er klar på at undersøge det nærmere. Det er den eneste måde hvorpå, man kan finde en god og holdbar løsning.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive herind igen eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19. Held og lykke med det!
Venlig hilsen
Sexlinien, XX131