Spørgsmål:
Jeg kan ikke få orgasmer under sex. Mig og min kæreste har prøvet alt muligt de sidste 9 måneder, men med ingen fremskridt. Vi har prøvet forskellige positioner, metoder, bækkenbundsøvelser og alt muligt. Og det er efterhånden blevet et meget stort problem for mig at jeg aldrig kan nå klimax.

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Der er mange som har svært ved at opnå orgasme under sex. Det lyder som om at du og din kæreste gør meget af det rigtige. I prøver jer frem og taler om jeres lyst og behov. Dog kan ”projekt orgasme” godt komme til at tage fokus fra nydelsen. Selvom vi har stor forståelse for at du gerne vil opnå en orgasme, kan det ofte hjælpe at sætte orgasmen lidt i baggrunden og lægge fokus på nydelsen. Orgasmer lever ikke godt under pres. Det kan være en øvelse at følge din lyst uden at tænke på, at det skal føre til orgasme.
Langt største delen af kvinder oplever ikke orgasme under penetration i skeden. Måske oralsex eller vibration fra sexlegetøj kan give dig en orgasme sammen med din kæreste?
Oplever du orgasme når du onanerer? I så fald kan det være en hjælp at forsøge at tage onanien med ind i jeres fælles sexliv. Du kan måske onanere mens du ligger ved siden af eller oven på din kæreste?
Du er ikke alene om manglende orgasme. Her kan du læse mere.
Vi håber at dette kan hjælpe jer videre. Du er altid velkommen til at kontakte os igen – dette emne kan især være givende at tage over telefonen med en rådgiver herinde.  Vi har åbent alle hverdage fra 15.00 – 19.00. Vores nummer er 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien
XX138.