Spørgsmål:
Hej Jeg har tit sex med min kæreste og ofte unden kondom. Han giver mig finger og det sprøjter ud med væske fra min skede men kan ikke som sådan mærke det. Han kommer også flere gange i mig han synes det er mega dejligt og forstår ikke at jeg ikke kan mærke det. Er der noget galt med mig? Slapper helt af i hans selvskab og føler mig tryk. Men synes det er underligt at jeg ingenting kan mærke.

Svar:
Hej med dig
Du skriver, at du ingen ting kan mærke i skeden. Vi er i tvivl, om du er følelsesløs i skeden, eller om du mener, at du ikke kan få en orgasme, og derfor skriver du, at du ikke kan mærke noget. Hvis du absolut ingen ting kan mærke, er det en god ide, at opsøge læge. Men hvis dit spørgsmål til gengæld omhandler, at du ikke kan opnå en orgasme, kan vi fortælle dig at de fleste kvinder har det svært ved at få orgasme ved at have penetrationssex (f.eks. fingersex eller pik-i-skede-sex).
Det er en misforståelse, at kvinder får orgasme af at have penetrationssex. Den mest almindelige måde at få orgasme på er ved at røre ved klitoris. En god ide er at prøve at gøre det på egen hånd, for derefter at kunne vejlede din kæreste i, hvad fungerer bedst for dig. Du kan læse mere om klitorisorgasme her på Sexlinien.
Du skriver også, at der sprøjter væske ud af din skede, når du får finger i skeden. Det kalder man for sprøjteorgasme. Navnet kan dog nogle gange være misvisende, da ikke alle kvinder får en oplevelse af at have fået orgasme, når de sprøjter.
Derudover skriver du, at I ikke bruger kondom. I kender sikkert til risiko for graviditet, når I har sex uden kondom. Vi vil blot påpege, at hvis I ikke bruger andre former for prævention og vil være sikre på, at du ikke bliver uønsket gravid, kan I overveje at bruge en eller anden form for prævention. Du kan læse om forskellige former for prævention her.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning igen på chat eller telefon 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX134