Spørgsmål:
jeg havde sex her fornyeligt og pigen jeg var sammen med virkede til at få et par orgasmer, men jeg kunne ikke selv få en og jeg forstår ikke hvorfor, da jeg sagtens kan når jeg onanere. hvad kan det betyde?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Det, du oplever skyldes muligvis det, vi kalder præstationspres. Det er forholdsvist almindeligt at have svært ved at komme og det er noget mange oplever. Det kan skyldes, at man er nervøs, at man synes personen man har sex med er sød, eller at man føler, man skal præstere eller '"være god i sengen".
Noget du kan prøve, hvis det sker igen kan være at fokusere på nydelsen og alt det dejlige ved jeres sex og ikke fokusere på selve udløsningen. Præstationspresset over at skulle komme kan nemlig hæmme udløsningen og generelt nydelsen under sex. Det kan også hjælpe at prøve at tage en pause undervejs, hvis dit fokus på at skulle komme fylder meget i dit hovede under sex.
Vi håber, det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen, hvis du har lyst til en uddybende snak, eller hvis vores svar har givet anledning til flere spørgsmål. Vi har åbent alle hverdage mellem kl.15-19.
Hilsen Sexlinien