Spørgsmål:
Hej. Jeg var for nylig sammen med en fyr og havde sex med ham. jeg var lidt fuld, og jeg kunne ikke koncentrerer mig helt om hvad der egentlig foregik. Jeg nød da han var nede påmig, men da han penetrerede mig kunne jeg slet ikke mærke noget. Vi brugte et kondom, måske er det derfor jeg ikke kan mærke noget??

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål
Det er svært at sige hvorfor du ikke kunne mærke noget i situationen, især når alkohol var involveret. Når man er fuld kan ens sanser godt blive meget påvirket. Der er for eksempel mange der slår sig ret slemt og slet ikke mærker det i momentet fordi de har drukket og først opdager det dagen efter når de er ædru. At kunne mærke noget under sex føles selvfølgelig meget anderledes end at slå sig, men det var bare for at sig hvor meget ens sanser kan blive påvirket og det måske var derfor og ikke pga. kondomet. At bruge kondom er nemlig rigtig godt til at beskytte sig imod graviditet, men er også den bedste måde til at beskytte sig imod sexsygdomme. Så det er en rigtig god ide at bruge kondom, især med en ny sexpartner, og mega sejt at I gjorde det :). Men det er selvfølgeligt træls hvis du tænker at det var det der gjorde at du ikke kunne mærke noget. Hvis du gerne vil prøve at have sex igen, kan du måske prøve at have det når du er ædru for at mærke efter om det mere var det end kondomet der gjorde at du ikke mærkede så meget.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Mvh Sexlinien XX18