Spørgsmål:
Hej, jeg er en dreng på 17, som egentlig har et skønt sexliv med min kæreste. Dog irriterer det mig at jeg kun kan komme ved penetration. Hverken handjob eller blowjob kan få mig til at komme, altså er jeg aldrig kommet udenfor kondomet. Kan ikke finde ud af hvad det er, der holder mig tilbage, for jeg sagtens føle mig vildt tændt, og at jeg nærmer mig (og næsten får) klimaks, men alligevel ingen udløsning. Det undrer mig, og jeg ved ikke helt hvad jeg bør gøre anderledes. Vh Samuel

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
For mange drenge/mænd, er det ret almindeligt at det kan være mere svært at komme under oral og håndsex. Måske fordi man her ved at man er i centrum, og måske derfor bliver meget selvbevidst. Det kan også være, man er bange for at ens kæreste synes det tager for lang tid, og mister tålmodigheden.
Vi kan godt forstå, at du vil synes det kunne være dejligt at komme ved at få et blowjob eller handjob, men du beskriver at det faktisk er rigtig nydelsesfuldt, og at du næsten får klimaks, men måske kan dit fokus på at komme, faktisk gøre det mere svært for dig at slappe af. Hvis du nu kunne sige til dig selv, at det er helt okay at du ikke kommer, eller i hvert fald ikke kommer lige inden for den nærmeste fremtid, så kan du måske bedre fokusere på at give dig hen. Det kan også være du kan aftale med din kæreste at du måske har en pude over hovedet imens (eller måske et bind for øjnene), det kan måske hjælpe dig til at slappe mere af og give dig bedre hen. I kan også bruge måske at bruge noget glidecreme, når din kæreste giver dig et handjob, så det føles mere vådt, og glider nemmere.
Vi håber du kan bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage fra kl. 15 til 19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsener Sexlinien