Spørgsmål:
Hej, Hvor meget oralsex skal der til for at man kan blive smittet med gonore/klamydia? Hvis man er smittet, kommer der altid udflåd ved begge samt svie ved vandladning? Og vil disse symptomer stoppe af selv efter kort tid eller hvordan?

Svar:
Hej med dig
Klamydia smitter ved kontakt mellem slimhinder. For eksempel ved at ens kønsdele kommer i direkte berøring med en smittet persons kønsdele. Du kan også blive smittet ved at have oralsex med en person som er smittet. Klamydia og gonore smitter fra kønsdele til svælget, men ikke fra svælget til kønsdele. Så det afhænger ikke af, hvor meget du har oralsex, men det afhænger mere af, om du har sex med en smittet person.
Ift. symptomer er det kun hver anden mand som er smittet der mærker symptomer. Du skal derfor blive testet, hvis du mistænker at være smittet med klamydia/gonore. Smitte med klamydia og gonore hos mænd kan føre til ufrivillig barnløshed og betændelse i bitestiklerne. Du kan læse mere om de forskellige sexsygdomme her
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål, ellers kan du ringe eller chatte med os på alle hverdage mellem kl. 15-19. Telefonnummeret er 70202266
Hilsen Sexlinien, XX134